من را در شبكه هاي اجتماعي دنبال كنيد

دستگاه roدر فرایند تصفیه آب به طور گسترده ای به ما کمک های شایانی دارد. انجام فرایند و عملیات تصفیه آب به روش اسمز معکوس به کمک دستگاه ro یا اسمز معکوس صنعتی بدون تردید یکی از مهم ترین و هچنین محبوب ترین و پر کاربرد ترین روش های فرایند تصفیه آب است. همان طور که می دانید در انجام فرایند تصفیه آب به این روش، انواع ناخالصی های موجود در آب  و نیز املاح آب جداسازی و حذف می شود.عملیات جداسازی در دستگاه ro توسط غشا نیمه تراوا یا همان ممبران اسمز معکوس صنعتی و با اعمال فشار مکانیکی انجام می شود.حذف مواد معدنی و نمک زدایی در زمینه فرآیندهای تصفیه آب مترادف هم به کار می روند و این فرآیندها اغلب در واحدهای تبادل یونی یا غشاهای نیمه تراوا صورت می گیرد و پیش از آنکه مورد استفاده قرار گیرند باید مواد جامد معلق کاملا از آب جدا شوند


مزایای دستگاه ro

دستگاه Ro

 

اسمز معکوس یا همان روش تصفیه به وسیله دستگاه RO که در واقع آب شیرین کن صنعتی می باشد، از مهم ترین و همچنین مهم ترین روش های متداول تصفیه آب برای بهره برداری در صنعت های مهم و همچنین تهیه کردن آب آشامیدنی سالم و قابل شرب می باشد. به طور کلی می توان گفت که هدف اصلی انجام فرایند مهم و پر کاربرد تصفیه آب حذف کردن هر چه بیشتر انواع آلاینده هایی است که به صورت محلول در آب وجود دارند و می توانند به دلایل مختلفی به وجود آیند و وارد آب آشامیدنی بشوند. حتما می دانید که این آلاینده ها به طور کلی می توانند مواد معدنی یا ترکیبات آلی مقاوم در برابر حرارت باشند. اینجاست که دستگاه Ro به کمک می آید برای از بین بردن آلاینده های مختلف. بدون تردید می توان گفت روش های گوناگون و همچنین بسیاری برای تهیه کردن آب آشامیدنی سالم می تواند مورد استفاده قرار بگیرد، اما آنچه بسیار مورد اهمیت است انتخاب فرآیند و روشی کاملا مناسب برای تصفیه آب می باشد که این موضوع بسته به شرایط اقتصادی و کارایی فرآیند و میزان تصفیه متفاوت می باشد.

دستگاه Ro چیست

انجام فرایند و عملیات تصفیه آب به روش اسمز معکوس به کمک دستگاه RO یا اسمز معکوس صنعتی بدون تردید یکی از مهم ترین و هچنین محبوب ترین و پر کاربرد ترین روش های فرایند تصفیه آب است. همان طور که می دانید در انجام فرایند تصفیه آب به این روش، انواع ناخالصی های موجود در آب  و نیز املاح آب جداسازی و حذف می شود.عملیات جداسازی در دستگاه RO توسط غشا نیمه تراوا یا همان ممبران اسمز معکوس صنعتی و با اعمال فشار مکانیکی انجام می شود.حذف مواد معدنی و نمک زدایی در زمینه فرآیندهای تصفیه آب مترادف هم به کار می روند و این فرآیندها اغلب در واحدهای تبادل یونی یا غشاهای نیمه تراوا صورت می گیرد و پیش از آنکه مورد استفاده قرار گیرند باید مواد جامد معلق کاملا از آب جدا شوند.غشا دستگاه اسمز معکوس دارای روزنه های بسیار ریز می باشند که این غشا اجازه عبور آب را داده و در مقابل عبور املاح مقاومت کرده و اجازه عبور املاح و آلاینده ها را نمی دهد.در دستگاه اسمز معکوس یا همان دستگاه Ro برای عبور آب از خلال ممبران در برابر نیروی فشار اسمزی از فشار استفاده می شود.ممکن است فشار اعمال شده چند برابر بیش از فشار اسمز طبیعی باشد که برای تامین فشار لازم از پمپ های طبقاتی با فشار بالا استفاده می شود.

مزایای دستگاه RO

به طور کلی می توانیم مزایای دستگاه Ro را از مهم ترین دلایل استفاده زیاد و استقبال زیاد از این محصول بدانیم. در ادامه قصد معرفی هشت مورد از کاربردی ترین مزایای این دستگاه را داریم. البته لازم میدانیم به این موضوع اشاره نماییم که اینها تنها هشت مورد از مزایای این دستگاه تصفیه آب به روش اسمز معکوس می باشد.
  1. به عنوان اولین مزیت دستگاه اسمز معکوس می توانیم به مصرف انرژی کم و عدم استفاده از مواد شیمیایی و در نتیجه کاهش هزینه های مصرفی و نگهداری اشاره نماییم.
  2. امکان کار مداوم بدون نیاز به توقف های ادواری
  3. حذف باکتری ها و ویروس و نیترات آب و نیز کنترل SDI و کدورت آب و کلر آزاد در آب
  4. بالا بودن راندمان دستگاه Ro در تولید در مقایسه با روش های فیلتراسیون
  5. امکان بازگرداندن آب غلیظ به محیط زیست و یا استفاده مجدد از آب در دستگاه
  6. سهولت کار با دستگاه و کاهش هزینه های تعمیرات و نگهداری
  7. اقتصادی بودن سیستم نسبت به روش های دیگر
  8. حذف 99% نمک های محلول در آب بر اساس روش کاملا فیزیکی به کمک استفاده از دستگاه Ro
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.